19 Mayıs 2008 Pazartesi

Agathacılaştırma Süreci

Başlık biraz komik görünebilir. Ancak kendi adıma, Christie okumaya başladığımdan beri özellikle yakın çevreme ve arkadaşlarıma şiddetle kendisini okumalarını tavsiye ediyorum.

Arkadaşlarıma aldığım doğum günü hediyelerinin Agatha Christie romanları olması, her yolculukta yanımda bir tane cinayet romanı olması ve tabi ki bu blog başka neyle açıklanabilir ki?

Peki ama insanları Agathacılaştırmak niçin önemli ?

  1. Öncelikle tartışacak ve konuşacak ortak noktam olmayan insanlarla bu yolla diyalog kurabiliyorum. Örneğin tarihten,spordan veya siyasetten hoşlanmayan birisiyle bir Christie romanını konuşmak pek de zor olmuyor. Geçen günkü piknikte arkadaşımın "10 küçük Zenci"yi okuduyup bitirdiğinin gördüm. Tabi hemen kendisiyle bu kitap hakkında uzun bir muhabbet faslı açtım. Arkadaşım şaşırarak "Sen çok iyi hatırlıyorsun. Ne zaman okumuştun?" deyince "3.5 sene önce"dedim. Tabi bu sefer daha da şaşırdı. Ama ben ona bu kitabın beni çok etkilediğinin ve Agathacılaşma sürecimi tetiklediğini söyledim.
  2. İkincisi Agatha Christie kitapları yoluyla insanlara kitap okumayı sevdirmek. Aslında bu blogun da o vazifeyi görmesini diliyorum.
  3. Sonuncu ve en önemlisi ise insanların bu muhteşem kitaplardan mahrum kalmalarına gönlüm el vermiyor. Yani vizyon insanı olmak için, 'dünyada kitapları en fazla tercüme edilen yazar'ın okunması gereklidir diye düşünüyorum.

Son bir soru:
Agathacılaştıramadıklarımızdan mıydınız?

Öyleyse buyrun.



Hiç yorum yok :